Favorit i repris från Absolut: Vodkaflaska med paljetter!

PUBLICERAD: 15 oktober 2017
UPPDATERAD: 25 januari

”Absolut Uncover”-flaskan är försedd med paljetter i silver och Absoluts egen blå signumfärg.


”Absolut Uncover” är namnet på årets limited edition-flaska med Absolut vodka. Precis som år 2008 har flaskan fått ett fodral av gnistrande paljetter!
Den här gången är dock inte paljetterna röda (läs HÄR) utan nu består tygfodralet, som omsluter flaskan, av  paljetter i silver och i Absoluts egen  blåa signumfärg. Absolut Uncover-fodralet har dessutom en så kallad ”hand-flip”-funktion, som innebär att man kan flytta runt paljetterna och skapa egna mönster i fodralet.

”Årets limiterade utgåva är perfekt för de kommande högtiderna, både som en gåva att ge bort och som ett kul tillskott på festen. Paljettfodralet andas studio 54 och hand-flip-funktionen gör att du kan personifiera din flaska och skapa egna personliga mönster”, säger Yann Fränckel, Brand Manager på Pernod Ricard. 

Absolut Uncover är en del av Absoluts årliga tradition att ta fram en limiterad utgåva av originalflaskan. Absolut Company skriver att årets glimrande design har inspirerats av skimret hos ”magiska nätter” och att hand-flip funktion möjliggör en extra rolig touch.

I samband med lanseringen har Absolut tagit fram fyra signaturdrinkar, som är inspirerade av nattens överraskningar och innehåller oväntade ingredienser – som till exempel grön chilisås..!

Från oktober finns Absolut Uncover i Systembolagets beställningssortiment i en begränsad upplaga.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432

EFI tänker utanför boxen – lanserar unikt system för tryck på wellpappförpackningar

På Drupa presenterade EFI en lösning tillsammans med Packsize för personaliserat fullfärgstryck på wellpappförpackningar.
EFI-3-1536x1024

Åtta45 förvärvar By Wind och GBGT Box

Tryckeriet By Wind och förpackningsföretaget GBGT Box blir en del av Åtta45. En expansion som ska utöka bolagets produktionskapacitet inom både tryck och förpackning.
Atta45-ver-2-1536x1024

Drupa 2024 lockade betydligt färre besökare än förväntat

När Drupa öppnade dörrarna för några veckor sedan var det åtta år sedan mässan arrangerades senast. En pandemi kom emellan. Nu har besökssiffrorna kommit och de var säkert en besvikelse för Messe Düsseldorf.
Eingänge, entrance