Ecolean fortsätter att expandera på sydkoreanska marknaden

PUBLICERAD: 23 november 2020
UPPDATERAD: 25 januari

Svenska Ecolean fortsätter att expandera på den sydkoreanska marknaden. Senaste kunden är livsmedelsföretaget Pulmuone, som nu lanserar två näringsrika drycker i Ecoleans lättviktsförpackningar. (Bild Ecolean)|”Vi har täckt in alla huvudkategorier med en mängd olika märken och produkter mindre än ett år efter vår start i Sydkorea”, säger Johnny Sajland. (Bild Ecolean)

Svenska förpackningsbolaget Ecolean, med huvudsäte i Helsingborg, fortsätter sin expansion på den sydkoreanska marknaden och har börjat leverera sina flexibla förpackningar till livsmedelsföretaget Pulmuone.

”Vi har täckt in alla huvudkategorier med en mängd olika märken och produkter mindre än ett år efter vår start i Sydkorea”, säger Johnny Sajland. (Bild Ecolean)

Pulmuone, som förutom på den sydkoreanska marknaden även är verksamma i USA, Kina, Japan, m fl, har lanserat de två dryckesprodukterna Cocoa Classic och Golden Apple, förpackade i Ecoleans flexibla lättviktsförpackningar. Produkterna riktar sig främst till skolbarn och ska tjäna som lättanvända och näringsrika komplement till elevernas skolluncher.

”Vi är naturligtvis mycket nöjda med det faktum att Pulmuone väljer Ecoleans lätta förpackningslösningar som en av nyckelfaktorerna, när de lyfter fram miljömedvetenheten för sina konsumenter och samtidigt gör deras miljöavtryck lättare”, säger Johnny Sajland, Chief Commercial Officer på Ecolean.

Pulmuone är en av flera nya kundlanseringar av Ecolean-förpackningar i Sydkorea och expansionen har skett snabbt efter Ecolean första etablering i Sydkorea, som vi tidigare skrivit om (Läs HÄR)

”Ecolean har kunnat täcka alla huvudkategorier med en mängd olika märken och produkter mindre än ett år efter start i landet”, säger Johnny Sajland.

Tidigare i år fick Ecolean och deras aseptiska förpackningar ett prestigefyllt erkännande av Sydkoreas miljödepartement, som betecknar Ecolean-förpackningarna som enkla att återvinna och ger dem ett högt betyg enligt det nya klassificeringssystem för återvinningsbarhet, som Sydkorea infört. (Läs HÄR)

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Billerud vill dra nytta av den växande efterfrågan på fiberbaserade förpackningar

På Billeruds kapitalmarknadsdag i Stockholm kommunicerades en uppdaterade strategi. Styrelsen beslutat om nya långsiktiga finansiella mål och om strategiska investeringar i Nordamerika.
Vatnex

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen till tryckbranschen

Tidningen Packnews systertidning Sign&Print har besökt Heidelbergs nya Print Media Center ”Home of print” i Tyskland. Med sitt nya arbetsflödessystem och nya maskiner som Jetfire 50 och Boardmaster stakar de ut en allmer automatiserad och AI-styrd framtid för tryckerier världen över.
DSC_7880xx

Mycket i PPWR som påverkar kartongkonverterna enligt Ecma

”Om förpackningar var något som uppfanns i dag skulle vi få en rad utmärkelser med tanke på allt bra som förknippas med dem. I stället ses de som ett problem av våra beslutsfattare, problem som måste lösas”. Det sa Mike Turner, fristående konsult för Ecma, när han var förste talare på Svenska Kartongföreningens årsmöte nyligen. Packnews var självfallet på plats.
mike

Nyetablering av plaståtervinnare tappar fart i Europa

Organisationen Plastics Recycling Europe presenterar siffror som pekar på en stagnation i tillväxten inom plaståtervinning i Europa. Det är lätt att tro att det här är ett område där tillväxten hela tiden växer sig starkare, men det finns problem som lägger hinder i vägen.
Foto: Peter Holgersson AB