Continental Foods köper varumärket Mrs Cheng´s

PUBLICERAD: 5 december 2018
UPPDATERAD: 25 januari

De välkända flaskorna med Mrs Cheng´s sojasåser och andra smaksättare kommer i fortsättningen att ingå i Continental Foods produktutbud.

För att koncentrera sin produktportfölj till färre kategorier säljer Orkla Foods Sverige sitt välkända varumärke Mrs Cheng’s till det europeiska livsmedelsföretaget Continental Foods.

Mrs Cheng’s välkända sojasåser och thailändska grytbaser blev en del av Orklas portfölj i samband med förvärvet av Rieber & Son år 2013. Varumärket omsatte 23,5 miljoner kronor under 2017. 

Nu säljs 100 procent av Mrs Cheng´s till livsmedelsföretaget Continental Foods, som har verksamhet i Belgien, Finland, Frankrike, Tyskland och Sverige och som är känt för varumärken som Bong, Blå Band och Varma Koppen

Enligt Orkla är syftet med försäljningen att man önskar koncentrera sin produktportfölj till färre kategorier. 

”Vi är mycket glada över att Continental Foods valt att ta in Mrs Cheng’s och dess fina produkter i sin portfölj. Där utgör de ett bra komplement och kan fortsätta att utvecklas och skapa glädje för svenska konsumenter”, säger Henrik Julin, VD i Orkla Foods Sverige.

Parterna har kommit överens om att inte offentliggöra de ekonomiska villkoren kring affären.
 

Text Carina Malm & JP Press

 

 

Läs vidare

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Tingstad Group köper Converflex i Örnsköldsvik

Tingstad Group fortsätter växa via uppköp. Nyss var det OptiPack i Sunne, nu har man köpt Converflex i Örnsköldsvik.
Paul-Jigbergx

Senaste nytt

Oroliga tider skrämmer inte FrontPac

FrontPac räds inte de svåra tiderna. Ett bra bevis är investeringen i en ny offsetpress från KBA.
Jesper och Martin

Grönt ljus för att göra gröna salladsskålar ännu grönare

Picadeli känner att deras salladskoncept blir ännu grönare via appen Bower. Nu finns möjlighet att panta 20 miljoner skålar årligen.
bower_phone

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah