SMC arbetar ständigt med att vidareutveckla servicen till våra kunder, därför har man nu anställt Anna Turunen som chef över kundservice. Hon kommer senast från Schunk Intec där hon arbetade som teamledare och innesäljare.
Hur kom det sig att du kom till SMC?
Jag känner Bianca Öhman, Operations Manager, sedan tidigare och blev tipsad om att SMC skulle utöka sin kundserviceavdelning. Jag blev nyfiken på SMC som verkade vara ett trevligt företag med siktet mot framtiden.
Vad innebär din nya tjänst och vilka är dina största utmaningar i arbetet?
Min roll är att vara ansvarig för företagets kundservice. Det handlar mycket om att leda och inspirera mina kollegor framåt för att ge absolut bästa stöd för våra kunder. Min grupp sitter redan idag på en stor kompetens och engagemang och jag vill helt enkelt vara ett stöd i vårt arbete att ständigt vara bäst på kundservice.
Vad är det som är så speciellt med SMC?
Man hör ofta det klassiska att ”hos oss är det högt i tak”, men på SMC är det verkligen det! Och med den entusiasm som genomsyrar hela företaget så är det verkligen rätt plats för mig.
Namn: Anna Turunen
Ålder: 31
Tidigare arbete: Schunk Intec AB / Teamleader Innesälj
SMC arbetar med industriell automation och är världens största tillverkare av pneumatiska komponenter med en omsättning på ca 30 miljarder kronor och 16 000 anställda globalt. Här i Sverige finns företaget sedan 1986 med huvudkontor i Huddinge, regionkontor i Göteborg, Lund och Växjö samt en mängd återförsäljare över hela i landet. Huddingekontoret är dessutom lagerhub och har över 15000 artiklar i lager.